Mirakelflaska?

En av mina relativt nya favoriter är Vitamin E Overnight Serum-In-Oil (28 ml/285 kr). Jag fick med mig en flaska från bloggvisningen i februari och har använt oljan regelbundet sen dess, inte varje kväll men nästan.

IMAG1054

Det är, som namnet antyder, ett serum och olja i ett. Serumet innehåller vetegroddsolja som är rik på E-vitamin. Den ska appliceras på rengjord hud innan din nattkräm, men själv struntar jag ibland i nattkrämen när jag har den här oljan.

Varför är det en mirakelflaska då? Jag har märkt stor skillnad sen jag började använda den här för två månader sen. Formulan ska fuktighetsbevara, göra huden smidigare och ge mer lyster, och jag tycker att den gör detta, men framförallt har den hjälpt mig med mina eksem. Jag har något slags eksem på ena ögonlocket och upp mot ögonbrynen, och sen jag började använda den här oljan har eksemen nästan försvunnit!

Så för mig blir det perfekt, dels ett serum som ger återfuktning till min hy, dels en olja som hjälper mina eksem. Det känns bra att bara behöva använda en produkt istället för att smörja med en kortisonkräm (som man ska vara ytterst försiktig med runt ögonen) och därefter nattkräm. Nu tar jag oljan och det är klart!

Vitamin E Overnight Serum-In-Oil är dessutom mycket lättanvänd, flaskan kommer med en pipett så man droppar bara några droppar i handflatan och masserar in. Oljan är oerhört dryg, jag använder kanske två droppar per ansiktshalva. Den har den klassiska Vitamin E-doften, vilket jag gillar!

Kommentera

