Bloggvisning 28 april i Göteborg

Bloggvisningen som hölls igår var riktigt trevlig! Vi var ett ganska stort gäng skönhetsbloggare som fick lyssna till de underbara tjejerna på The Body Shop när de presenterade vårens nyheter. Förbered er på ett långt inlägg! Priser för alla produkter finns redan i tidigare inlägg, så jag skriver inte ut det här.

Kvällen började med att Anna från TBS hälsade oss välkomna och det bjöds på ekologiskt bubbel och lokaltillverkade chokladpraliner. Sen gick vi över till att lyssna till Linda Expert, hudterapeut på TBS som presenterade nyheterna för oss

Vitamin E Special Edition har jag skrivit om tidigare, men nu fick vi också information om att storsäljaren Vitamin E Moisture Cream numera är parabenfri! Vilket såklart är jättebra. Den har fått lite annorlunda förpackning och doftar lite annorlunda. Jag tycker den doftar lite mer som de andra produkterna i serien. Nu finns den också i big size på 100 ml under en begränsad period! Med den snygga brittiska flaggan!

P1040974Riktigt snygga förpackningar!

Vi kikade också på den helt nya produkten Eyes Cube, ett smart stift som fräschar upp runt ögonen. Den är faktiskt riktigt svalkande! Har man torr hy kan man komplettera med en ögonkräm men annars räcker det med det är stiftet. Jag har redan köpt en i London, men har inte testat den. Nu märker jag tyvärr att mina ögon svider rätt rejält när jag applicerar, vilket är riktigt tråkigt, för jag gillar verkligen idén med produkten.

P1040975Min storfavorit Moisture Cream i big size

Vi fortsätter med ansiktsvård och går vidare till två nyheter i serien Vitamin C, nämligen Vitamin C Glow Boosting Moisturiser som är en ny ansiktskräm i serien, som framför allt ska hjälpa till att få fram lyster i ansiktet, fräscha upp trött hud och självklart fuktighetsbevara. Vi får även se Vitamin C Instant Glow Enhancer  som presenteras som en snabbfix för att ta fram hudens lyster. Den kan användas som primer men kan även användas ovanpå smink för att fräscha upp sig under dagen (så uppfattade jag det iallafall).

P1040983Nyheterna i Vitamin C som ska bli riktigt spännande att testa

Vad gäller dessa två nyheter för ansiktet är jag riktigt förtjust i förpackningsdesignen i Vitamin E Special Edition och jag älskar att min favorit Moisture Cream numera är parabenfri. Kul också med en större förpackning, den fick vi med oss hem! Gissa om jag är glad? Dagkrämen i Vitamin C ska bli intressant att testa. Jag saknar den klassiska Vitamin C-doften, den här doftar helt annorlunda, men fortfarande fräscht. Den snabbfixande primern är jag väldigt nyfiken på och det ska bli kul att se om jag tycker att den gör någon skillnad.

Och så vidare till kvällens stjärna! Iallafall tycker jag det. Det är sommarens limited edition Virgin Mojito och jag blev riktigt glad över att mina höga förväntningar infriades med råge! Produkterna innehåller extrakt av lime och mynta från Karibien och doftar underbart fräscht och krispigt. I mitt tyckte är det doften av lime som känns mest. Seriens body butter är inte lika lätt och fluffigt som Fuji Green Tea (som jag hade hoppats på) utan mer som ett normalt body butter. Skrubben däremot är som Fuji Green Tea, gelékonsistens med jojobapärlor som exfolierar. Seriens body sorbet älskar jag! Här kommer doften av lime fram väldigt tydligt och den är riktigt fräsch och svalkande!

P1040993Härligt grön färg och underbar doft!

Serien bjuder på en helt ny produkt, nämligen Body Splash. Den använder man över hela kroppen, gärna ovanpå en body sorbet eller body butter för att förstärka doften. Jag hade gärna sett att den kommit som en body mist med en sprayfunktion, men doftar gott gör den ändå!

P1040998Body Splash

IMAG1086Body Scrub

Förutom de tre huvudnyheterna fick vi även kika på de nya produkterna i Honey Bronze. Personligen är jag inte så intresserad av sådana produkter (förstår inte riktigt grejen med att man ska vara solbränd och så) men jag blev lite nyfiken när jag hörde att man kan använda Highlighting Dome även till läppar och som ögonskugga, så en sådan funderar jag på att köpa, då jag tycker nyanserna är riktigt fina!

IMAG1082Nyheterna i Honey Bronze

Vi fick med oss produkter hem för att testa, men förutom nyheterna fick jag en bonus, nämligen den här!

P1040949Spa Fit Smoothing & Refining Scrub

Jag pratade med en av personalen i butiken och vi pratade om olika skrubbar och på något vis har jag missat den här skrubben! Så jag fick med mig en hem för att testa, hur snällt är inte det? Det ska bli jättekul att testa den här, jag gillar ju riviga skrubbar. Och den doftar underbart!

Så, nu ska jag avsluta det här milslånga inlägget. Det var helt enkelt en riktigt lyckad kväll, det var kul att det var i Göteborg och det är jättekul att det kommer så många nya produkter just nu! Jag skickar ett stort tack till The Body Shop för en trevlig kväll och fina produkter, och ett särskilt tack till Anna.

Jag kommer såklart återkomma med åsikter, tips och recensioner när jag har testat allt. Men jag kan säga redan nu att Virgin Mojito Body Sorbet är en favorit!

4 reaktioner på ”Bloggvisning 28 april i Göteborg

  1. Oh, vad jag vill ha tvålen, lime (och mojitos) som är så gott! Är även nyfiken på domesen, gillade de som kom till jul för några år sen och blev besviken när det inte dök upp några förra året. Vägrar köpa burkar med läppbalsam igen så gillade verkligen den lösningen.

    • Tvålen, menar du shower gelen? Ja, highligthing dome verkar jättesnygga! Tänkte kika på dem i butik imorgon och kanske köpa ett.

Kommentera

