Recension: Drops of Youth Bouncy Sleeping Mask

Det börjar bli dags att recensera den här produkten som jag fick med mig från en bloggvisning i februari. Drops of Youth Bouncy Sleeping Mask har blivit hyllad som något mindre mirakel för trött och torr hy.

Så här skriver The Body Shop:

”Upptäck en unik konsistens som en minnesskumskudde för ansiktet. Den lätta och formbara masken formar sig efter ansiktet som en andra hud, och är skapad för att sitta över natten utan att tvättas av!”

Pris: En burk på 90 ml kostar 325 kr.

Det här är en ansiktsmask som är framtagen för att passa hy som visar tecken på åldrande. The Body Shop beskriver konsistensen som en minnesskumskudde, men jag tycker det är lite missvisande. Formulan i burken är lite geléaktig, svårt att beskriva men när man väl masserar in den i huden så blir den ungefär som serumet i samma serie i konsistensen, tycker jag.

Jag tycker den är kladdig och vill inte lägga huvudet på kudden utan får vänta en god stund innan den sjunkit in. Någon skillnad har jag inte märkt, varken dagen efter eller efter några veckor. När jag hade testat den några veckor gav jag bort den till min mamma, för att se vad hon tyckte och inte heller hon märkte någon skillnad.

Jag blev lite förvånad över våra reaktioner för jag hade höga förväntningar på den här produkten. Den har blivit mycket omtalad och folk älskar den. Men jag fattar inte riktigt grejen. Det enda positiva jag kan hitta är att produkten är dryg och räcker länge. Jag skulle dock rekommendera att testa den (med tanke på att så många älskar den) även om den inte passar just mig.

Fördelar:

* Väldigt dryg, räcker länge

Nackdelar:

* Märker ingen skillnad
* Kladdig på kudden
* Opraktisk glasburk

Köpa igen? Nej, jag kommer inte köpa den här.

2015-02-11 20.52.16

Kommentera

