Glow och boost med Vitamin C

På bloggvisningen i Göteborg fick vi med oss två nyheter från serien Vitamin C: Vitamin C Glow Boosting Moisturiser och Vitamin C Instant Glow Enhancer. De ingår i den klassiska Vitamin C-serien men här har man utvecklat design, formula och doft.

Vitamin C Glow Boosting Moisturiser är en ny ansiktskräm i väldigt lätt och fluffig konsistens. Den doftar citrus, dock inte på samma sätt som de tidigare produkterna i serien: man har valt att ändra doftnoterna något. Varför vet jag inte. Personligen föredrar jag den ”gamla” doften.

IMAG1077

blank

IMAG1096

Ansiktskrämen kommer i en lyxig glasburk och det känns som att The Body Shop tänker lite nytt vad gäller design, det ska bli spännande att se hur kommande produkter kommer se ut. Jag ser inget fel i den här ansiktskrämen. Den är lätt, svalkande, återfuktar snabbt och gör huden rejält skön och smidig. Doften är inget att klaga på egentligen och jag kan tänka mig att den här kommer kännas fräsch framför allt nu under sommaren. Men jag är ju helt såld på min favorit Vitamin E Moisture Cream, och det ska krävas något riktigt otroligt för att jag ska lämna min gamla trotjänare. Jag kommer nog variera lite mellan dessa två.

Den andra nyheten, Vitamin C Instant Glow Enhancer, är en produkt jag har svårt att sätta fingret på. Det sägs att det ska vara någon slags fix-me-up-produkt för att snabbt få fram lyster. Jag har hört att den ska gå att både använda som primer och som förbättringsprodukt ovanpå sminket.

IMAG1093blankIMAG1097

I tuben ser krämen rätt färgad ut men den smälter in när man applicerar den. Den gör onekligen att hyn känns lite jämnare. Men förutom det ser jag inte så stor skillnad.

Och lyster då? Båda produkterna sägs ta fram hudens lyster men jag får erkänna att jag själv inte märker någon skillnad. Men eftersom så många andra tycker att den tar fram lystern så kanske det är jag som är lite halvblind.

Slutsats? Vitamin C Glow Boosting Moisturiser är en riktigt trevlig ansiktskräm (hyn blir verkligen otroligt len) som jag tror många kommer gilla, jag kommer se om den kan mäta sig med min favorit. Vitamin C Instant Glow Enhancer förstår jag mig inte riktigt på. Återstår att testa lite mer för att se om jag kan få lite klarhet i det hela.

Kommentera

