Oils of Life™ Intensely Revitalising Sleeping Cream

Hudvårdsserien Oils of Life™ som lanserades i höstas har fått ett tillskott i form av en ny nattkräm: Oils of Life™ Intensely Revitalising Sleeping Cream är det officiella namnet. Krämen har funnits i butik i drygt en månad nu och jag har kunnat testa den lite. Eller har jag det?

Produkterna i Oils of Life innehåller tre olika fröoljor från svartkummin, nypon och kamelia. Den här nattkrämen (även övriga produkter i serien, tror jag?) innehåller dessutom ett antal eteriska oljor, bland annat från lavendel, rosmarin och apelsin. Kombinationen av så många olika starka dofter gör att det helt enkelt blir för mycket.

Ansiktsprodukter får gärna dofta gott enligt mig, men inte för mycket. Tyvärr gör doften att jag inte kan använda den här krämen i ansiktet. Jag har testat och blivit tvungen att tvätta bort. Men doften stannar kvar. Det är ingen otrevlig doft egentligen, men alldeles för stark för ansiktet i mitt tycke.

Den här nattkrämen gör säkert det den ska, men blir tyvärr inte långvarig hemma hos mig. Tipset från mig är att om du är nyfiken, be att få testa den för att se om du klarar av doften.

Oils of Life Sleeping Cream (2)

 

 

Kommentera

