Årets juldofter

Idag kom det officiell information från The Body Shop om årets juldofter! För mig är ju julen årets höjdpunkt och självklart julen hos TBS likaså. I år får vi se tre nya dofter: Frosted Berries, Vanilla Chai och Spiced Apple. Jag tycker de låter jättespännande!

Frosted Berries innehåller tranbär (precis som förut) men även svarta vinbär och hallon. Låter som en härlig mix! Serien innehåller även vita blomster, pralin och vanilj, som säkert kommer bryta av den syrliga bärdoften. Jag tycker det låter spännande och det är kul att de gör något annorlunda med tranbären, som har hängt med i många år nu.

I Vanilla Chai är det så klart vanilj som står i centrum men den möts av krämig mjölk, samt med noter av kanel, kardemumma och brunt socker. Jag har verkligen gillat de tidigare vanilj-serierna och tror att denna vaniljchai kan bli alldeles underbar.

Spiced Apple har doft av nyss bakade äpplen som möter kanel, apelsin och vita blommor. Det låter som en intressant kombination av dofter. Jag hoppas att den inte är lik tidigare Glazed Apple, då det inte var någon favorit hos mig.

Alla julserier är limiterade kollektioner och kommer innehålla följande produkter:

Body Butter (200 ml/185 kr)
Shower Gel (250 ml/70 kr)
Body Lotion (250 ml/155 kr)
Lip Balm (20 m/ 95 kr)
Hand Cream (30 ml/50 kr)
Bath Foam (300 ml/185 kr)
Shimmer Mist (100 ml/125 kr)

Det kommer även två presentförpackningar, Festive Tin (185 kr) som innehåller Body Butter, Body Scrub, Body Lotion och Shower Gel i resestorlekar (den här vill jag ha!) samt Tin of Delights (465) som innehåller Body Butter, Shower Gel, Bath Foam och Lip Balm, alla i stora storlekar.

Hur kul låter inte detta? Helt underbart tycker jag! Julserierna landar i butik den 1 november.

 

 

 

 

 

 

Kommentera

