Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask

The Body Shop har precis lanserat fem nya ansiktsmasker med ”superfood”. Jag har börjat testa dem lite och först ut är Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask. Som dock bara kommer få en testgång då min hy absolut inte gillade den här.

Det är en lermask med träkol från Himalaya, blad av grönt te från Japan och tea tree-olja från Kenya. Tillsammans ska de rengöra huden på djupet, ta bort överflödig olja, exfoliera och ge huden mer lyster. Passar oren hy. Kostar 195 kr för 75 ml och är helt vegansk.

Jag hade endast masken på hakan och runt näsan eftersom jag inte har några större problem med orenheter. Men jag fick tvätta av masken relativt fort då den helt enkelt är för stark för min hy. Masken pirrar, och det är väl okej. Men på mig bränner den. Inte på ett trevligt sätt utan ”nä nu måste jag verkligen tvätta av den”-sätt. Även efter att jag tvättat av den sitter jag här med brännande, pirrande och allmänt onöjd hy. Jag känner inte heller något behov av att egentligen testa en gång till, då jag redan har en lermask som min hy trivs med. Kanske kommer jag testa en gång i framtiden, men inte än på ett tag.

Så nej, Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask går tyvärr bort. Vilket är synd då jag tycker den doftar oerhört gott!

himalayan-charcoal-purifying-glow-mask

 

Kommentera

