Amazonian Acai Energising Radiance Mask

Idag blev det test av denna nya ansiktsmask, Amazonian Acai Energising Radiance Mask. Häromdagen testade jag  Himalayan Charcoal-masken, som dock behövde tvättas bort nästan direkt då min hy blev alldeles onöjd. Idag blev det, nästan, likadant. Jag vet inte om jag är superduperkänslig just nu, eller om jag helt enkelt inte är van vid pirrande ansiktsmasker.

Amazonian Acai Energising Radiance Mask innehåller acaibärsextrakt, guaranaextrakt samt babassuolja från Brasilien. Masken ska vara uppiggande för trött hy, mjukgörande och lystergivande. Precis som resterande fyra ansiktsmasker kostar den 195 kr för 75 ml. Den är även 100% vegansk.

Den här masken hade jag i hela ansiktet. Den ser ut som någon creepy bärsylt och doftar ganska bärigt, inget fel på det egentligen. Den innehåller en hel del skrubbkorn som jag gillar. Men: den pirrar! Och det ska den väl göra. Men hos mig pirrar det mycket och visserligen bränner det inte som med lermasken, men det är inte behagligt heller. Nu efteråt känns hyn oerhört len, men kliande och irriterad.

Produkter för ansiktet ska man ju helst testa ett tag för att se hur de fungerar, men med vissa produkter känner jag direkt att nä, det här var inte min grej. Och så är det här. Även om min hy kanske kan lära sig gilla pirrandet, så ser jag ingen mening med det. Ganska mja-känsla på masken. Jag går vidare till de andra tre!

 

 

Kommentera

