Fuji Green Tea Bath Tea – första testet

Nyheten Fuji Green Tea kommer i flera olika nya produkter, varav en är Bath Tea, som jag har presenterat i tidigare inlägg. Det är ett badsalt blandat med gröna teblad som du använder i badet. Jag fick dock testa det som fotbad eftersom jag inte har något badkar.

Det hela är väldigt enkelt: precis som med te fyller du en slags tesil (som kallas Bath Infuser och säljs separat) med badsaltet och doppar ner den i badkaret/fotbadet. Det kan vara bra att ”dra runt” med tesilen några varv. Jag vet inte huruvida man ska låta tesilen vara kvar i badet under hela tiden, men det gjorde jag iallafall.

Doftar underbart, friskt och med lite spa-känsla och fötterna kändes riktigt sköna efteråt!

2015-02-22 00.53.21Badsaltet smälter och kvar i botten finns de gröna tebladen 

2 reaktioner på ”Fuji Green Tea Bath Tea – första testet

Lämna en kommentar